Veelgestelde vragen

REISVOORSTEL AANVRAGEN OF RESERVATIE

Hoe gaat een reservatie of een reisvoorstel op maat via beleefvakantie.be precies in zijn werk?
Tijdens het kennismakingsgesprek, nemen wij nota van alle noodzakelijke gegevens voor uw geplande reis. In dit gesprek gaan we na welke uw wensen en verwachtingen zijn van uw vakantie. De gevraagde gegevens zijn onder andere, uw gewenste reisperiode, aantal dagen, budget, familiaire situatie, vorige vakanties, wensen en verwachtingen.

Prijsaanvraag online:
Vraagt u online een reisvoorstel op maat aan dan verzoeken wij u het aanvraagformulier volledig ingevuld terug te sturen. Hoe meer info en wensen u duidelijk maakt, hoe beter wij u een passend voorstel op maat kunnen aanbieden. U mag binnen een korte termijn een beknopt prijsvoorstel verwachten binnen uw budget. Wenst u nadien het programma volledig tot in detail uitgewerkt te zien, dan worden de vluchten of vervoersmiddelen eerst ingeboekt. Nadien kunnen wij voor u het reisprogramma volledig uitwerken tot in het détail.

Prijsaanvraag op kantoor na afspraak:
U bent bij beleefvakantie.be steeds welkom in ons kantoor te Izegem tijdens de kantooruren na afspraak. Ook na de kantooruren bieden wij de mogelijkheid om een afspraak vast te leggen. Reken alvast dat een eerste kennismaking voor het opstellen van een reisprofiel ongeveer een half uurtje tot een uur in beslag neemt. Daarna gaat het team van beleefvakantie aan de slag. Wij contacteren onze lokale agenten, vervoermaatschappijen en werken voor u een aangepaste reis op maat. Steeds aan de scherpste prijs. Na bespreking en goedkeuring kan uw voorstel volledig tot in het detail uitgewerkt worden.

Dossierskosten voor uitgewerkte prijsvoorstel op maat:
Voor het uitwerken van uw reisdossier op maat voorzien wij een 4 tal uur. Dit extra wordt aangerekend onder de vorm van een dossierskost van minimum 50 euro.  Hiervoor mag u een scherp geprijsd en uitgewerkt reisvoorstel verwachten. Boekt u nadien deze reis in, dan crediteren wij u de dossierskost op uw saldo rekening. Voor onze standaard reizen en kant en klaar reisprogramma’s wordt er uiteraard géén dossierkost aangerekend.

Waarom rekent Beleefvakantie.be u een dossierskost aan om deze nadien terug te betalen ?
Het uitwerken van een reisvoorstel op maat is een intensief werk. Vooraleer wij u een passend voorstel aanbieden, hebben wij ondertussen al heel wat werk voor u verricht. Wij vergelijken de voorstellen en prijzen van onze verschillende lokale agenten en maken nadien een gedetailleerd voorstel op.

Reservaties:
Bij definitieve boeking vragen wij steeds een voorschot of aanbetaling van minimum 25 %. Vervoersbiljetten en verzekeringen dienen steeds volledig bij boeking betaald te worden. Het saldo kan via overschrijving, bankcontact of cash betaling één maand op voorhand vereffend worden.

Ik ben een “doe-het-zelver” en wens zelf mijn reis samen te stellen. Kan ik dan alsnog gebruik maken van de service van beleefvakantie.be?
Beleefvakantie.be biedt u de mogelijkheid om via onze online tools zelf uw vluchten, hotels, huurwagens en reisverzekering te reserveren. Uiteraard kunt u genieten van onze service tijdens en na uw vakantie bij eventuele problemen. Als extra dienstverlening krijgt u met beleefvakantie een aanspreekpunt met ervaring. Hiervoor worden géén extra kosten in rekening gebracht.

Betaal ik vaak niet meer of is mijn vakantie niet duurder dan wanneer we rechtstreeks onze vakantie via het internet boeken?
Neen, uiteraard niet. Soms lijkt op het eerste gezicht dat rechtstreekse aanbiedingen steeds goedkoper zijn. Uit ervaring weten wij dat dit lang niet altijd klopt. Beleefvakantie.be heeft toegang tot onderhandelende tarieven en volume kortingen waarvan u als klant kan genieten. Ook bespaart u dit een hoop tijd en opzoekingswerk.

Welke voordelen en garanties biedt het boeken via Beleefvakantie.be tegenover een rechtstreekse vakantieboeking?
Beleefvakantie.be is in de eerste plaats volledig onafhankelijk van de grotere gekende touroperators. Wij geven u bijgevolg een neutraal advies over het reisaanbod steeds aan de beste prijs. Als reisconsulent met jarenlange ervaring kunnen wij u dan ook professioneel reisadvies geven dat voor u geschikt is. Niet altijd is uw smaak of reisprofiel idem als dit van uw vrienden of familie. Ook zijn wij verzekerd tegen financieel onvermogen. Gaat uw hotel of dienstverlener in faling, dan bent u via ons automatisch verzekerd tegen financieel onvermogen via Amlin verzekeringen.

Advies en hulp bij problemen
Beleefvakantie.be behartigt uiteraard steeds uw belangen. Boekt u rechtstreeks en gaat er alsnog iets fout, dan praat u vaak alleen met een buitenstaander. Bij boeking via beleefvakantie.be kunt u rekenen op een gratis ervaren en deskundige reisadviseur die de sector door en door kent.

Verzekerde garanties
Beleefvakantie.be is een vergund reisorganisator en lid van de VVR beroepsvereniging. Wij zijn tevens lid van de grootste onafhankelijke inkoopcentrale van België nl. Avitour/Tourcom. Wij zijn verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid bij beroepsfouten. Ook is uw voorschot in geval van faillissement verzekerd bij Beleefvakantie.be via onze verzekering financieel onvermogen Amlin/VVRO. Wij respecteren en erkennen de Algemene voorwaarden van de Geschillencommissie reizen. Ook hebben wij er alle belang bij dat u tevreden terugkeert.

Tijdswinst
U kunt uiteraard als klant uren, soms dagen zelf surfen op het internet om uw verblijf een euro goedkoper te vinden. Wij kunnen u met beleefvakantie.be binnen een snelle periode een programma volledig op maat aanbieden. Onze voorstellen zijn gecontroleerd door onszelf en door onze leverancier ter plaatse.

Verzorgen jullie naast beleef vakanties en unieke reizen ook andere diensten?
Beleefvakantie.be helpt u inderdaad bij de aanvraag van uw visum, ESTA aanvraag of airport-service. Als totaal aanbieder in de reissector werken wij hiervoor samen met externe dienstverleners. Idem dito voor het luchthavenvervoer.

Wat dien ik te doen indien het alsnog fout gaat tijdens de reis?
Een goede raad blijft kalm en verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal (foto’s, verklaringen, bewijs van schade, diefstal of verlies). Tracht in eerste instantie ter plaatse het probleem op te lossen. Lukt dit niet contacteer onmiddellijk onze lokale agent of ons kantoor. De contactgegevens hiervan vindt u steeds terug op uw reisdocumenten. Zonder bewijs of melding verliest uw klacht alle bewijskracht, wat het te voeren onderzoek na uw terugreis enorm bemoeilijkt.

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten en vouchers?
Van zodra de volledige betaling in ons bezit is, kan u de documenten bij ons op kantoor ophalen of per post laten opsturen.

Kan ik mijn reis annuleren?
U kunt uiteraard altijd uw reis annuleren. Uiteraard dienen de eventuele hieraan verbonden kosten betaald te worden. Meer informatie vindt u hieromtrent op onze startpagina onderaan onder de rubriek algemene voorwaarden die u kan printen of downloaden.

Kan ik via een ander reiskantoor de vermelde beleefvakanties boeken?
Enkel via Parmentier Travel of via de website www.beleefvakantie.be kan u terecht voor het boeken van onze individuele of begeleide unieke vakanties.

Kunnen wij als bedrijf of groepering speciale tarieven krijgen?
Voor bedrijven, incentives en groepen gelden er speciale coporate rates en group rates. Bij groepsreizen, congressen, evenementen en incentives voor het binnenland of buitenland wordt er steeds een volledig programma op maat uitgewerkt aangepast aan uw wensen. Van een unieke bedrijfsuitstap tot een weekend voor groepen, alles kan volledig aan voordeeltarief uitgewerkt worden. Vraag onze lijst met referenties en ontdek zelf welke maatformule u het best ligt.

Kan ik als minder valide aangepaste een aangepast verblijf en een reis op maat krijgen?
Dit kan inderdaad. Op verschillende bestemmingen hebben wij hotels in ons aanbod waar u als minder valide een aangepaste beleefvakantie kan genieten.

Overtuigd ? Contacteer ons vrijblijvend nader.

Meer info ?